Proiectul de decizie propus de Laura Georgescu privind obligarea televiziunilor să afișeze pe ecran un timer care să contorizez minutele de reclamă nu a trecut de votul care ar fi putut decide intrarea în dezbatere publică a acestei iniţiative şi ulterior ar fi putut duce la intrarea în vigoare.
Potrivit legii audiovizualului, televiziunile pot difuza 12 minute de publicitate comercială pe oră, în timp ce posturile Societății Române de Televiziune pot difuza opt minute de reclamă la fiecare oră.
Cristina Trepcea s-a declarat total împotriva acestui proiect de decizie.
“Oamenii vor pleca din faţa televizorului. Asta nu este în avantajul publicului sau al agenţiilor. E important ca televiziunile să aibă bani ca să facă programe de calitate.(…) Eu cred că este exces de reglementare”, a spus Cristina Trepcea, membru CNA.
Alte discuţii care au avut loc pe marginea proiectului de decizie, în continuare:
Narcisa Iorga, membru CNA:
“Eu susţin acest proiect de decizie. Pur şi simplu transparentizăm timpul de publicitate. Măsurăm cât se difuzează publicitate, nu cred că încurcăm pe nimeni cu nimic.”
Cristina Trepcea, membru CNA:
“Oamenii vor pleca din fata televizorului. Asta nu este în avantajul publicului sau al agenţiilor. E important ca televiziunile să aibe bani ca să facă programe de calitate.
Sunt împotriva acestei decizii. Nu cred că este cazul să dăm această decizie, vom face foarte mult rău.
Televiziunile mari nu au cele 12 minute de publicitate, au 6-7 minute de publicitate pe oră. Eu cred că este exces de reglementare. Eu cred că legea e suficient de completă pentru a rezolva problemele cu publicitatea.”.
Lorand Turoş, membru CNA:
“Părerea mea este că prin această decizie nu rezolvăm nicio problemă.”
Christian Mititelu, membru CNA:
“Mi se pare o formă de suprareglementare care, d