Din perspectiva autoritatilor, totul parea sa mearga bine in privatizarea CFR Marfa, societatea de transport feroviar fiind curtata de investitori seriosi, desi putini, ministrul Transporturilor chiar garantand reusita procedurii cu propria functie.
La randul lor, companiile participante erau convinse ca se vor regasi pe lista scurta ce urma sa fie comunicata de Ministerul Transporturilor (MT).
De aceea, anuntul de miercuri al Comisiei de privatizare din MT, potrivit caruia niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentatia de participare nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare, a fost surprinzator pentru toate partile implicate.
Conditiile de precalificare "un pic prea severe" impuse de Ministerul Transporturilor, avand in vedere experientele anterioare nefaste, dar si timpul scurt pe care companiile l-au avut la dispozitie pentru a pregati documentatia necesara stufoasa sunt principalele cauze care explica deciza de respingere a ofertelor, considera Kinga Madarasan, administratorul companiei Transferoviar Grup, care se incrisese in cursa pentru privatizarea CFR Marfa alaturi de fondul austriac Donau Finanz.
"Pana in momentul acesta nu am primit niciun comunicat oficial, doar motivele respingerii pe care inca nu am apucat sa le analizam. Le-am dat avocatilor si echipei noastre de lucru care au participat la elaborarea documentatiei si urmeaza sa fie studiate.
Acum asteptam comunicatul oficial si vom vedea cum vom proceda. Avem in continuare intentia sa participam, vom completa documentele in masura in care ne permit timpul si cerintele comisiei si sper ca pana la urma se va finaliza. Nu ma asteptam, dar mergem inainte, ne straduim sa completam documentele", a declarat Kinga Madarasan pentru Ziare.com.
Potrivit administratorului Transferoviar Grup, Guvernul, avand probabil experie