Luxul anilor ‘20, zugrăvit în filmul „Marele Gatsby“, încă exercită o fascinaţie puternică. De ea profită industria hotelieră şi cea a modei, care fac bani oferind clienţilor adevărate „salturi în timp“.
Dacă în Statele Unite ale Americii pelicula „Marele Gatsby“ a fost deja lansată, europenii au avut de aşteptat până aseară, când lungmetrajul - o nouă ecranizare a romanului scris de F. Scott Fitzgerald - a fost proiectat în deschiderea Festivalului de Film de la Cannes.
Pelicula oferă publicului o frescă a societăţii americane de la începutul anilor ’20, o lume ale cărei valori îi fascinează încă pe oamenii prezentului. Iar oamenii de afaceri din industria hotelieră şi din cea a modei au înţeles perfect aceste lucruri şi au oferit clienţilor adevărate salturi în timp, către lumea „marelui Gatsby“.
Marea evadare a lui Gatsby
Celebra Long Island, insula americană pe suprafaţa căreia Fitzgerald s-a jucat cu personajele sale, a devenit treptat o destinaţie turistică preferată de aventurieri extravaganţi sau de amorezii visători. Long Island reprezintă, în afara unei zone cu potenţial turistic, un refugiu chiar şi pentru cei care doresc să evadeze din Manhattan. De la populara Jones Beach, una dintre plajele americane care se întinde pe o lungime de aproximativ 10 kilometri, până la staţiunile de lux şi sistemul feroviar, în Long Island se regăsesc reperele poveştii spuse de F. Scott Fitzgerald.
Există încă o mulţime de atracţii care amintesc de epoca de aur a coastei de nord din Long Island, asemenea caselor construite într-o manieră luxoasă. Dacă în trecut, aristocraţii vremii îşi petreceau
weekendurile cu familia aici, astăzi, din cele 1.200 de vile construite, au mai rămas doar 200. Iar dezbaterile pe tema clădirii ce a reprezentat o sursă de inspiraţie pentru casa faimosului Gatsby continuă.
Marele hotel Gatsby