Ordinul privind înfiinţarea liniei telefonice şi a adresei de poştă electronică pentru sesizarea actelor/faptelor de discriminare, a comportamentelor de hărţuire sau a tratamentelor similare îndreptate împotriva personalului Ministerului Afacerilor Interne a fost publicat în Monitorul Oficial al României.
Potrivit sursei mai sus citate, autorităţile centrale au decis înfiinţarea la nivelul Direcţiei secretariat general şi protocol din Ministerul Afacerilor Interne o linie telefonică şi o adresă de poştă electronică pentru sesizarea oricăror acte/fapte de discriminare, comportamente de hărţuire sau tratamente similare săvârşite de către personalul ministerului asupra personalului din minister.
Monitorul Oficial mai arată că instalarea şi întreţinerea tehnică a liniei telefonice şi a adresei de poştă electronică se realizează prin grija Direcţiei pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei din minister.
„Numărul liniei telefonice şi adresa de poştă electronică se comunică prin dispoziţie a secretarului general al ministerului către toate structurile/unităţile ministerului. Comunicarea se realizează de către Direcţia secretariat general şi protocol din minister. Şefii/comandanţii structurilor/unităţilor ministerului iau măsurile necesare în vederea aducerii la cunoştinţa personalului din subordine. Linia telefonică poate fi apelată de către personalul ministerului, de luni până vineri, între orele 08.00 şi 22.00”, se mai arată în monitor. Toate sesizările care vor avea ca obiect acte/fapte de discriminare, comportamente de hărţuire sau tratamente similare la locul de muncă sunt aduse în atenţia conducerii ministerului, care dispune, potrivit legii, efectuarea de verificări.
Sesizările se vor soluţiona prin procedura medierii prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare,