Despre Cezar Ouatu, reprezentantul României la Eurovision, au curs deja valuri de cerneală, acordându-i-se în perioada premergătoare participării sale la controversata competiție muzicală europeană infinit mai multă atenție decât în orice altă etapă a carierei sale muzicale.
Acest lucru a fost, de altfel, confirmat public de către Cezar Ouatu, care a declarat că niciodată, în decursul carierei sale de până acum ca artist liric, nu a beneficiat de atât de multă atenție îndreptată asupra sa din partea publicului și a presei.
Înzestrat nativ cu o voce rară, de contratenor, Cezar Ouatu nu se află însă la prima sa prezență pe scenele internaționale.
Fie că este vorba despre apariția sa neconvențională de la repetiții sau din seara semifinalei Eurovision sau despre prestația sa interpretativă, criticată de unii, elogiată de alții, ori despre presupusa relație cu soprana Angela Gheorghiu, care și-a asumat, se pare, în mod benevol, și rolul de PR al artistului, Cezar Ouatu a fost discutat, analizat, hulit sau lăudat, după caz și după preferințele fiecăruia.
Tot cu acest prilej, au ieșit la iveală și detalii neștiute de publicul larg referitoare la prestațiile muzicale din trecut ale cântărețului, al cărui apetit pentru a șoca a fost, se pare, exersat îndelung, câtă vreme presa a descoperit lesne imagini de arhivă care îl înfățișează pe tânărul contratenor român în ipostaze aproape nud, pe o scenă din Atena, într-o reprezentație din 2011, când a interpretat rolul împăratului roman Nero din opera “Agrippina” a lui G.F. Handel.
Spectacolul, realizat într-o montare modernă, neconvențională, îi punea pe interpreți în ipostaze destul de delicate: scenele cu caracter pregnant erotic nu au lipsit, așa încât Cezar Ouatu este surprins în imagini alături de partenera sa, purtând doar un ștergar lung în jurul gâtului, dar și în ipostaze tandre cu un partene