Danele UMEX nu mai sunt deschise celor care ar vrea să treacă pe acolo decât dacă au vreo legătură cu „nava aia din39”, aşa după cum vorbesc cei care sunt mai puţin amestecaţi în problemele portcontainerului Flaminia, ancorat de ieri, „la fier vechi”.
Aceeaşi martori, care de fapt stau de pază şi dau lanţul jos „să treacă ăia cu girofaru' de la autorităţi”, mai spun că acolo este zarva mare.
Efectiv, portocontainerul MSC Flaminia a devenit obiectiv de importanţă naţională. Acolo, de ieri, se perindă continuu angajaţi de la Serviciul Român de Informaţii, de la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Constanţa, Garda de Coastă, autorităţi de mediu, iar paza este asigurată de jandarmerie.
Pe lângă toate astea, portcontainerul este flancat, în dana 39, de două nave militare.
Ce este cu portcontainerul
Reamintim că nava Flaminia, distrusă parţial în urma unui incendiu anul trecut, a acostat aseară în portul Constanţa, urmând ca de azi să înceapă procedura de curăţare a containerelor de la bord, iar apoi să intre în reparaţii, prefectul Eugen Bola susţinând ca nu există pericol pentru populaţie.
Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, s-a aflat în rada Portului Constanta, la aproximativ opt mile marine de intrarea în port, de la sfârşitul lunii martie şi a aşteptat aprobări pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparata la Şantierul Naval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012.
"Gândul" a relatat ca între cele 2.876 de containere pe care nava MSC Flaminia le transporta, în luna iulie 2012, de la Charleston, SUA, către Antwerp, Belgia, în jur de 150 conţineau substanţe chimice clasificate ca deşeuri periculoase. În incendiul provocat de o explozie la bordul navei au fost distruse sau deteriorate parţial aproximativ 120 de containere cu astfel de subst