Dacia este una dintre puţinele mărci auto aflate pe val într-o piaţă cu probleme, cum este cea din UE. Dacia a înregistrat în primul trimestru al anului o creştere de 18,3%, respectiv de 28,2% pentru luna aprilie, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Constructorul de maşini de la Piteşti a început anul 2013 cu o serie de creşteri care au dus la ameliorarea situaţiei în care se află grupul Renault, din care face parte. În timp ce majoritatea grupurilor auto care înglobează producători de volum, precum Peugeot, Opel sau Fiat au avut scăderi ale vânzărilor de 10-15% în primul trimestru, faţă de perioadă similară a anului trecut, grupul Renault a scăzut cu doar 4,9%. Rezultatul grupului francez se datorează însă producătorului Dacia, deoarece marca Renault a înregistrat separat o scădere de 10,8%.
Dacia a fost depăşită în luna aprilie doar de vânzările celor de la Seat, care au atins o creştere de 37,5% pe fondul apariţiei pe piaţă a noilor modele ale ibericilor. La nivelul Europei Dacia a înregistrat cea mai mare creştere din rândul producătorilor de volum în primul trimestru, de 17,9%, până la aproximativ 90.200 unităţi, din care 88.255 în UE. Dacia este urmată de Jaguar, care deşi a înregistrat o creştere de 19,6% în primul trimestru al anului, vânzările sale totalizează doar vreo 10.000 unităţi în UE. Jaguar are astfel cea mai mare creştere din rândul producătorilor de lux.
„Creşterea vânzărilor Dacia atât pe piaţa europeană, cât şi în afara acesteia reprezintă o strategie de creştere deoarece marca se poate dezvolta în mai multe regiuni. Mai mult, creşterea vine în contextul în care piaţa românească nu dă semne ca şi-ar reveni în următorii doi ani“, a spus Steffen Gaenzle, specialistul pe auto al firmei de consultanţă AT Kearney, potrivit zf.ro.
Vezi şi Dacia Duster, lider la exporturi. Modelele "m