Nu o dată am scris despre faptul că, pentru mine, Portul Constanţa pare să fie o „bombă cu ceas”. Teoretic! Schimbând însă puţin optica, astăzi nu mă refer la presupusele fapte de corupţie care s-ar desfăşura în cea mai „fierbinte“ zonă economică a Constanţei. Nu. Ceea ce a inflamat opinia publică zilele astea legat de port nu este nicidecum un scandal legat de eventuale fapte de corupţie, ci sosirea Flaminiei – „bomba plutitoare“, cum a fost numită de unii şi de alţii, această piază rea a navelor, care pe unde se duce pare să păţească ceva.
În week-end, vasul cu în cauză a acostat la Constanţa. Fapt care chiar a dat naştere unor discuţii incendiare. Este de precizat că portcontainerul este privit ca o bombă plutitoare după ce, în vara anului trecut, la bordul vasului a avut loc un incendiu provocat de o explozie. Atâta doar că la momentul izbucnirii flăcărilor, pe vas se aflau aproape 3.000 de containere pe care MSC Flaminia le ducea către portul Antwerp, din Belgia. Încărcătura fusese luată din Charleston, SUA, şi consta în containere în care se aflau substanţe chimice clasificate drept deşeuri periculoase. În urma incendiului izbucnit din senin, au fost arse circa 120 de containere pline cu chimicale. Restul au fost mai mult sau mai puţin afectate. Ulterior, vasul cu pricina, „încărcat“, dacă putem spune aşa, cu aşa-numitul şlam, adică amestecul mâlos rămas în urma incendiului, a fost la o sesiune de decontaminare principală, în porturi din Germania şi Danemarca. Locuri unde specialiştii au îndepărtat tone de chimicale, amestecate cu apă de mare şi agenţi de stingere. Atâta doar că, se pare, nimeni nu poate garanta pentru siguranţa vasului. Cu toate acestea, nava a acostat în Portul Constanţa, unde echipe de muncitori au reluat treaba cu decontaminarea. Totuşi, autorităţile dau asigurări că nu se va întâmpla nimic. Vasul este ok, nu există pericol de e