După revoluţia iniţiată de Coco Chanel în modă şi piesele bărbăteşti accesorizate treptat de femei, limitele masculin-feminin au devenit din ce în ce mai fragile. Ultima extravaganţă venită din culisele industriei o reprezintă machiajul pentru bărbaţii care s-au transformat, uşor-uşor, în adepţii produselor cosmeticelor.
De la modelul Andrej Pejić care a defilat pe podiumurile de modă în haine destinate ambelor sexe, până la Casey Legler, prima femeie angajată ca model masculin, industria modei s-a schimbat dramatic. Mixul dintre feminin şi masculin a dat naştere stilului androgin, stil ce propune accesorii stilizate pentru ambele garderobe.
Potrivit datelor furnizate de Euromonitor International, domeniul cosmetic a întregistrat un boom peste Ocean. Profitul obţinut de marii comercianţi se datorează cheltuielilor realizate de bărbaţii din S.U.A care au cumpărat, în 2012, produse de îngrijire corporală în valoare de cinci miliarde de dolari. Cifrele de astăzi nu se compară cu sumele alocate în trecut, relatează publicaţia „The Daily Beast“, care aminteşte că, în 1997, cumpărăturile americanilor nu depăşeau pragul de 2.4 miliarde de dolari.
Johnny Depp a apelat la produse cosmetice pentru a obţine un aspect rebel. FOTO Facebook
Cremele de ras şi gelurile de duş nu sunt singurele produse achiziţionate de publicul masculin, anticearcănul şi balsamul de buze numărându-se printre produsele ce nu au voie să lipsească din arsenalul masculin.
Noua reclamă a brandului Saint Laurent l-a transformat pe artistul Marilyn Manson într-o muză a modei, fără să-i modifice look-ul. Fotografiile, care fac parte dintr-un pictorial al brandului, dezvăluie chipul artistului, cu ochii conturaţi cu tuş negru, la fel de negru precum rujul de pe buzele sale. Hedi Slimane a păstrat intactă imaginea lui Manson, dovadă că moda încurajează aplicarea produselor