Rata abandonului şcolar în România este de 17,5%, în creştere în ultimii cinci ani, conform unui studiu lansat marţi de UNICEF, în colaborare cu autorităţile publice. Astfel, numărul copiilor care nu au fost înscrişi în clasa pregătitoare este de 20.000 (10% din total), în timp ce, în ciclul primar, cifrele cresc la 65.000 de copii neînscrişi.
Citeşte şiPricopie: Avem 20.000 decopii care ar trebui să fie înscrişi în clasa pregătitoare şi nu sunt
În anul şcolar 2010-2011, 65.000 de copii cu vârste între 7 şi 10 ani nu frecventau şcoala (8% din total( în timp ce peste 50.000 de copii cu vârste între 11 şi 14 ani nu ajungeau în sistemul de învăţământ gimnazial (5% din total), arată studiul "Toţi copiii la şcoală până în 2015", elaborat de UNICEF şi Ministerul Educaţiei, Muncii, Institutul Naţional de Statistică şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.
În timp ce numărul copiilor de nivel gimnazial care nu merg la şcoală a scăzut, numărul copiilor care ar trebui încadraţi în învăţământul primar (şi nu sunt) a crescut cu peste 3% (de la 3,33% la 6,48%), arată studiul.
Citeşte şi Un învăţător vrea să-şi transforme elevii în MUCENICI. ASUR către Ministerul Educaţiei: Opriţi îndoctrinarea religioasă!
Proporţia copiilor de vârsta învăţământului primar ce nu frecventează şcoala, în funcţie de vârstă, atinge nivelul cel mai ridicat la 7 ani şi variază în funcţie de veniturile familiei. În ceea ce priveşte dimensiunea de gen, băieţii din ciclul primar prezintă o rată a abandonului şcolar mai mare, în timp ce fetele nu frecventează deloc şcoala.
Legatu de situaţia romilor, aproximativ 23% dintre copiii în vârstă de 6 ani nu vor fi încadraţi niciodată într-o formă de învăţământ, arată un alt studiu publicat de Romani CRISS în 2011. Acest lucru se întâmplă pentru că părinţii nu au mijloacele necesare să-i trimită la şcoală (haine, încălţăminte, h