Clienţii RBS România titulari de depozite, conturi de economii, carduri de debit, contracte de descoperit de cont sau de utilizare a serviciului de internet banking, care nu au şi credite de la această bancă, ar urma să fie transferaţi la UniCredit cu data de 5 august, în timp ce în cazul clienţilor cu credite de nevoi personale, ipotecare, de refinanţare sau cu carduri de credit migrarea efectivă este prevăzută pentru 16 septembrie.
Aceste date urmează să fie confirmate sau eventual modificate de RBS şi UniCredit odată ce tranzacţia semnată pe 30 aprilie pentru transferul portofoliului de retail va primi aprobarea BNR şi a Consiliului Concurenţei.
Dacă totul decurge conform planului, înainte de 5 august, respectiv 16 septembrie UniCredit le va trimite clienţilor transferaţi o scrisoare cu noile conturi IBAN şi alte informaţii legate de preluarea relaţiei contractuale de la RBS.
În timp ce clienţii cu credite de orice tip nu trebuie să întreprindă niciun demers legat de transfer, titularii de depozite, conturi de economii, carduri de debit, descoperit de cont sau iBanking vor fi sunaţi de RBS şi li se va cere acordul pentru transfer printr-o convorbire înregistrată. În particular, posesorii de carduri de credit nu au nimic de făcut pentru că prin contractul semnat iniţial şi-au exprimat deja acordul privind un asemenea transfer către o altă bancă. Aceştia vor primi o notificare privind confirmarea transferului.
Clienţii cu credite vor putea continua să-şi achite ratele prin canalele cunoscute până când vor primi de la UniCredit scrisoarea cu noile conturi IBAN. Cei care refuză transferul trebuie să-şi achite integral datoriile către RBS.
În condiţiile în care RBS şi-a redus drastic reţeaua de sucursale, rămânând cu numai patru, un număr crescând de clienţi au achiziţionat în ultimele luni serviciul de iBanking pentru gestionarea ma