Toyota a devenit cea mai valoroasă marcă auto din lume, după ce a depăşit producătorul german BMW, conform unui raport al Millward Brown. Brandul japonez este urmat de BMW şi în topul celor mai valoroase 100 branduri din lume, acolo unde Toyota sau BMW depăşesc nume ca Facebook sau Samsung.
Valoarea mărcilor Toyota, Mercedes-Benz, Audi şi Hyundai a crescut cu procente din două cifre la începutul acestui an faţă de anul trecut, conform autonews.com. Acest lucru se datorează cererii în creştere pe pieţe precum cea din SUA şi China la care producătorii au răspuns cu lansări de noi modele. Toyota a urcat cu 12 procente faţă de 2012 până la 24,5 miliarde de dolari, în timp ce valoarea BMW a scăzut cu 2% până la 24 miliarde dolari.
Peter Walshe, brand manager global Millward Brown, spune că succesul Toyota se datorează prezenţei puternice a producătorului japonez pe piaţa maşinilor hibride. "Modelele sale hibride dezvoltă şi mai mult cultura creată în jurul brandului Toyota," fapt care duce la o valoare sporită a mărcii japoneze.
Vezi şi Dacia, a doua creştere din UE după Jaguar. Rezultatele pentru primul trimestru 2013
"Brandurile auto care au crescut cel mai mult au fost cele care au lansat noi modele," spune Walshe. BMW, care a fost cel mai valoros brand auto atât în 2010, cât şi anul trecut, a dus lipsă de lansări noi în ultimele luni, acesta fiind unul dintre motivele pentru care valoarea sa a scăzut potrivit lui Walshe. Toyota a mai fost liderul acestui top şi între 2006-2009, respectiv în 2011.
Piaţa auto din China, care a devenit cea mai mare din lume după ce a depăşit SUA şi Europa, le-a permis producătorilor auto să ajungă la un nivel de dezvoltare fără precedent, mai ales dacă vorbim de mărcile premium Audi, Mercedes şi BMW. În timp ce în Europa declinul continuă, în China producătorii înregistrează creşteri chiar şi de