Guvernul interimar bulgar a alocat un buget de circa 1,53 milioane de euro Ministerului Economiei, Energiei şi Turismului pentru implementarea programului anual pentru promovare a brandului turistic naţional, informează Novinite.
Banii vor fi cheltuiţi pentru ca Bulgaria să poată participa la peste 40 de forumuri internaţionale de turism, dar şi pe campanii media. Din acelaşi buget se vor aloca şi banii necesari pentru acoperirea cheltuielilor legate de vizitele tour-operatorilor străini şi a jurnaliştilor din ţări cu potenţial.
Programul prevede totodată realizarea de campanii de comunicare în masă pentru China, Japonia, Coreea şi India şi activităţi care vor avea ca ţintă piaţa americană şi cea canadiană.
Acesta se va axa, de asemenea, pe pieţe precum cea britanică, cea rusă, dar şi se va încerca şi atragerea turiştilor din statele aflate în Peninsula Scandinavă şi în Europa Centrală.
Câţi bani a alocat România pentru promovarea brandului turistic naţional
În luna martie a acestui an, în România a fost încheiat un program similar celui din Bulgaria, mai exact proiectul "Activităţi de promovare şi consolidare a brandului turistic naţional".
Acesta s-a desfăşurat în perioada 4 septembrie 2012 - 3 martie 2013 şi a avut ca obiectiv general "creşterea competitivităţii turismului românesc la nivel intern şi internaţional prin promovarea imaginii României ca destinaţie turistică", potrivit unui anunţ făcut de Direcţia Management Brand din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Turism.
FOTO: MDRT
În cadrul acestui proiect, România a participat la 19 târguri naţionale şi internaţionale printre care s-au numărat şi
"Impactul va fi creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică competitivă, ce ulterior se va traduce în creşterea circulaţiei turistice, precum şi creşterea ponderii în PIB pentru încas