Sursa foto: es.123rf.com
Penetrarea Internetului în universul persoanelor cu vârsta între 14-74 de ani, din mediul urban din România, a ajuns la 67% și a înregistrat o creștere accelerată în perioada 2007-2010, urmată de o creștere moderată de aproximativ 2% pe an în ultimii 3 ani.
Folosind rezultatele SNA FOCUS și SATI, BRAT a realizat un profil detaliat al utilizatorilor de Internet, cu accent pe locul de unde aceștia se conectează la Internet.
Persoanele care se conectează la Internet și din afara casei petrec mai puțin timp la TV
Dacă în ceea ce privește utilizarea Internetului de acasă, creșterea anuală este modestă și legată în special de extinderea rețelelor de cablu ale marilor operatori telecom către orașele mici, în ceea ce privește creșterea folosirii Internetului din afara casei, aceasta este semnificativă și strâns legată de utilizarea noilor tehnologii – Internet mobil, telefoane inteligente, tablete.
În ceea ce privește consumul media, persoanele care se conectează la Internet și din afara casei petrec mai puțin timp la TV și la radio decât utilizatorii care se conectează la Internet doar de acasă. Două treimi dintre utilizatorii de internet care nu se uită deloc la TV în timpul săptămânii folosesc internetul și din afara casei.
Peste un milion de persoane accesează internetul de pe telefoane mobile, în timp ce peste un sfert de milion de persoane se conectează la internet din afara casei folosind tablete.
Peste trei sferturi dintre cei care fac zilnic operațiuni bancare online folosesc internetul și din afara casei.
Analizand în detaliu volumul de trafic al siteurile relevante din categoriile stiri generale, economic financiar, locuri de muncă, lifestyle feminin, tabloid, familie copii, se observă o dublare a traficului în zilele lucrătoare față de sfârșitul de săptămână. Aceasta dovedește că volumul consumului