O nouă campanie la nivel mondial vizează site-ul de socializare Facebook, căruia îi cere să pună capăt misoginismului din paginile sale, inclusiv din clipuri şi imagini care pun în lumină violenţa asupra femeilor, scrie „The Guardian“.
Luna trecută, într-un acces de furie, Laura Bates a pus pe Twitter o imagine cu o pagină de pe Facebook intitulată „Picătura care le loveşte pe uşuratice în dinţi“, mesaj îndreptat împotriva companiei de înfrumuseţare Dove. Bates, fondatoarea proiectului „Sexismul de zi cu zi“, (o colecţiea peste 10.000 deexperienţe ale unor femeicare s-au confruntat cu inegalitatea sexelor)a devenit tot mai frustrată de greutatea pe care a întâmpinat-o când a încercat să convingă Facebook să elimine ceea ce ea şi multe alte persoane văd ca discuţii care au ca bază ura îndreptată asupra femeilor.
Astfel, s-a hotărât să-i contacteze pe cei care îşi promovează mesajele publicitare pe site. Dove a subliniat faptul că nu alege în mod special paginile pe care apar anunţurile sale, angajându-se, în acelaşi timp, să rezolve problema. Bates a fost mulţumită de modul serios şi rapid în care au răspuns la această problemă.
Bates nu s-a oprit aici şi a început să contacteze şi alţi agenţi de publicitate care, spre uimirea ei, au răspuns în mod similar, declarând că îşi vor elimina toate reclamele de pe Facebook.
Eradicarea misoginismului la nivel mondial
În prezent, Bates a lansat o campanie susţinută de mai mult de 40 de organizaţii internaţionale, cerând site-ului de socializare Facebook să pună capăt misoginismului. Într-o scrisoare deschisă, ea şi activistele Soraya Chemaly şi Jaclyn Friedman au cerut companiei Facebook rezolvarea a trei probleme. Una dintre ele este recunoaşterea oricărui discurs care glorifică violenţa împotriva femeilor, iar a doua cere instruirea eficientă a moderatorilor, aceştia fiind nevoiţi să recunoască