Regulile de intrare în insolvență a unităților administrative, aprobate de fostul Executiv în 2010 ca o condiție asumată față de FMI, dar neaplicate niciodată deoarece legea stă de trei ani în dezbaterea Parlamentului, vor fi introduse de Guvern prin ordonanță de urgență pentru a prinde board-ul FMI -AA+A
Primăriile care au probleme financiare pot intra în insolvenţă Exact în urmă cu trei ani, în luna mai 2010, Guvernul Boc a aprobat un proiect de lege care stabilește că unitățile administrativ-teritoriale care nu mai pot plăti datorii mai vechi de 90 zile și care depășesc 15% din bugetul local anual vor fi considerate ca aflându-se în procedură de criză financiară, iar instituția va trebui să prezinte un plan de redresare financiară, dar și de restructurare a conducerii.
Proiectul a fost aprobat de Guvern, dar nu a mai primit și aprobarea finală a Parlamentului pentru a putea fi aplicat, deși reprezenta o condiție asumată față de Fondul Monetar Internațional (FMI).
În condițiile în care board-ul Fondului urmează să se reunească pentru a o decizie în privința închiderii acordului cu România, Guvernul va introduce prin ordonanță de urgență regulile de intrare în insolvență a unităților administrativ-teritoriale.
Ca și în forma aprobată în 2010, proiectul stabilește că procedura de insolvență va fi declanșată și dacă instituția nu mai are capacitatea de a achita drepturile salariale pe o perioadă mai mare de 90 zile de la data scadenței.
În termen de cinci zile lucrătoare de la adoptarea hotărârii prin care a fost declarată starea de criză financiară va fi constituit, prin ordin al prefectului, "comitetul pentru situații de criză financiară", iar conducerea unității aflată în insolvență nu va mai avea dreptul să ia nicio decizie care să conducă la creșterea obligațiilor financiare, să angajeze personal suplimentar, să împrumute fonduri