În 2012, eMAG a generat vânzări de 165 de milioane de euro, înregistrând o creştere de 14% faţă de anul anterior, de trei ori mai mare decât cea a pieţei de electroIT.
“Dacă la începutul anului ne aşteptam la o creştere de 10% a pieţei electroIT, aceasta nu a depăşit 4,5%, chiar şi cu ajutorul evenimentului de shopping Black Friday, care a generat 78% din creşterea întregului an”, declară Iulian Stanciu. “Din perspectiva retailului online stăm însă mai bine decât multe alte ţări. Dacă media pieţei europene este de 16,8% în ceea ce priveşte comerţul online pe acest segment , anul trecut în România 20,3% din vânzările de produse electroIT au venit din online. Ţinta noastră este să ducem această performanţă şi pe alte categorii, prin intermediul eMAG Marketplace, iar investiţiile în infrastructură pe care le-am făcut anul trecut ne vor ajuta să ne îndeplinim acest obiectiv.”
Citeşte şi eMAG ţinteşte locul 1 în vânzarea de carte din România
Pentru anul în curs, eMAG şi-a propus extinderea unor categorii precum produse pentru copii sau cosmetice. Pentru prima oară, mai mulţi vendori vor putea intra simultan pe aceeaşi categorie de produse listată pe eMAG.ro.
Printre planurile companiei pentru 2013 se mai numără şi lansarea primei academii de e-commerce din România pentru dezvoltarea talentelor din interiorul companiei şi susţinerea proiectelor de CSR prin Fundaţia eMAG.
“Începând de anul trecut, am intrat într-o nouă etapă”, spune Iulian Stanciu, CEO eMAG. ” Ne permitem acum luxul de a gândi pe termen lung; am renunţat la eforturile pe termen scurt în favoarea unor investiţii strategice care ne vor ajuta să ne ducem business-ul la următorul nivel. ”
Anul trecut, eMAG a investit peste 3 milioane de euro în infrastructura IT şi 2 milioane de euro în partea logistică. Alţi 500.000 de euro au fost investiţi în training-ul angajaţilor.
C