La un an după Octavia, în primăvara lui 2014 se va lansa a treia generaţie Skoda Fabia. În vreme ce primele două modele utilizau platforme provenite de la VW Polo, graţie sinergiilor din grup, constructorul din Mlada Boleslav va trece Fabia 2014 pe noua platformă matrice modulară MQB cu motor transversal, aceeaşi care a dat naştere, între altele, şi VW Golf VII ori noua Skoda Octavia.
“Fiica” lui VW va avea ca sursă de inspiraţie acelaşi studiu Skoda Vision D ca şi Octavia la care tema centrală va fi imaginea de marcă cu grila frontală având pe centru intruziunea logo-ului cu porumbelul păcii. Stilistic, la Fabia vor fi scoase în afara jocului liniile inutile şi formele redundante, eleganţa răzbătând tocmai din acea raţionalitate şi simplitate, fără experimente. Restilizarea cu succes a Fabiei III nu va trăda însă faptul că vei fi la bordul celei mai ieftine maşini a grupului VW. Atmosfera interioară se va schimba şi ea, Skoda Fabia 2014 urmând a deveni mai stilată ca actuala generaţie, ignorând limitările de preţ ale clasei. Fabia se adresează unui portofoliu de clienţi mai puţin ancoraţi de prestigiul unei mărci, adică celor care vor duce acasă o maşină mai ieftină, echivalentă cu un model VW prin calitate, finisaje şi dotări. Hatchback-ul compact ceh va fi un rival pentru Polo în ceea ce priveşte aerul de rafinament pe care îl va emana.
Modelul Skoda de clasă mică va fi mai lung şi va dispune de un ampatament elongat. Oferta de spaţiu a actualei generaţii Fabia ce se pregăteşte într-un an să iasă din program (măsoară 4.000 mm în lungime, doar 1.642 mm lăţime şi 1.498 mm înălţime) se traduce printr-un portbagaj de 300 de litri, care se poate augmenta la peste 1.000 de litri.
Distanţa între axe a noii Fabia 2014 va creşte la 2,6 metri iar lăţimea va spori cu 7 cm.
Modelul mai mic Fabia va exista din 2014 într-o nouă generaţie şi sub forma