Nu este vorba despre o reîntoarcere în zorii secolului XIX şi la invenţia lui James Watt care a declanşat întreaga revoluţie industrială, adică la poluatoarea tehnologie ce utiliza forţa aburului încălzit prin arderea cărbunelui.
Grupul PSA Peugeot-Citroen va dezvolta până în 2016 un sistem revoluţionar de propulsie alternativă, experiment ce constă în posibilitatea de a folosi aerul sub presiune dintr-un rezervor ca formă de stocare a energiei.
Tehnologia Hybrid Air comprimă aerul printr-o pompă hidraulică acţionată de aprinderea motorului termic folosind ca agent uleiul, urmând ca un motor hidraulic să transforme mişcarea în lucru mecanic ce va fi translatat în final roţilor.
Modelul care va beneficia în prima fază de această revoluţionară tehnologie va fi crossoverul Peugeot 2008 Hybrid Air care se va folosi de unitatea în trei cilindri de 1.200 cmc. Camerele de ardere vor fi umplute cu benzină doar la sarcini şi viteze mai mari, iar în oraş maşina se va deplasa folosindu-se doar de forţa aerului comprimat.
Avantajele faţă de un hibrid benzină-electric clasic sau un ansamblu dual diesel-electric sunt multiple. În primul rând că se elimină bateria de acumulatori, care altfel poate cântări între 250 kg şi 400 kg în funcţie de model. Al doilea plus este că reîncărcarea rezervorului cu aer comprimat se poate face mult mai rapid comparativ cu timpii morţi în care un hibrid Plug-In rămâne imobilizat prin conectare la o staţie de alimentare cu curent electric.
Şi nu doar uşurarea de greutatea acumulatorilor ar putea fi un atuu important al tehnologiei Hybrid Air, ci şi costurile. În prezent, constructorii încearcă să găsească soluţii pentru a face atractive financiar maşinile electrice şi cele hibride, dar după cum se ştie, preţul celulelor Litium-Ion rămâne încă destul de ridicat. Acestea ajung uneori să reprezinte chiar şi 1/3 din preţul total