Ministerul Sănătăţii bagă spitalele în faliment. Asta putem concluziona dacă luăm în calcul situaţia financiară a Spitalului Municipal Motru, unde sumele acordate lunar către unitate, prin contractul cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, abia ajung pentru plata salariilor. Situaţia este extrem de gravă întrucât conducerea unităţii medicale susţine că nu mai are bani pentru achitarea utilităţilor sau pentru realizarea stocului de medicamente. Luna trecută, facturile la gaze au fost plătite de autorităţile locale care au binevoit să achite utilităţile pentru ca unitatea să nu aibă arierate. La mila Primăriei Motru
Potrivit managerului de la Spitalul Municipal din Motru, unitatea primeşte lunar, prin contractul cu CJAS, suma de 600.000 de lei, asta în condiţiile în care pentru salarii se cheltuieşte lunar 500.000 de lei. Astfel, pentru medicamente, utilităţi şi alte cheltuieli rămâne o sumă infimă de 100.000 de lei. „Avem acelaşi buget ca şi în anul 2012, deşi anul acesta au crescut salariile şi alte cheltuieli(…). Primim şi mai puţini bani per pacient şi ni se acordă sume de bani pentru un indice de performanţă de 0,8, deşi am ajuns la 0,9. (…) În momentul de faţă suntem cu utilităţile la zi, pentru că factura la gaze, care era cea mai mare, ne-a fost achitată de primărie, însă nu ştim ce o să facem din această lună, pentru că noi avem 100 mii lei pentru utilităţi şi medicamente, iar noi achităm lunar, în perioada de vară, aproximativ 200 mii lei pentru plata către furnizori”, a precizat Teodor Zavate, managerul Spitalului Municipal Motru. Paturi suplimentate, dar neplătite
În ultimul an, paturile din unitatea medicală au scăzut cu şapte, iar în luna aprilie 2013, Casa de Sănătate a suplimentat numărul acestora cu patru, însă nu le-au băgat în plată. Astfel, spitalul trebuie să suporte, pe cont propriu, costurile internării pentru paturile care nu