La finalul săptămânii trecute, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţia formulată Strabag AG, în contradictoriu cu autoritatea contractantă RA Aeroportul Iaşi. Astfel, licitaţia pentru modernizarea aerogării a fost reluată.
În urmă cu aproximativ două săptămâni, pe rolul CNSC au fost înregistrate două contestaţii formulate de către asocierea Impresa Cavalleri Ottavio S.p.A / I.G. Group SRL / Metropolitana Milanese S.p.A / SC Trustul de Instalaţii Montaj şi Construcţii SA / Techno Engineering 2C SRL şi SC Strabag AG, referitoare la procedura de achiziţie a contractului ce are ca obiect: „Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Iaşi – Modulul 1 – Proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea suprafeţelor de mişcare aferente unei piste noi cu lungimea de 2400 m în RA Aeroportul Iaşi“. Vinerea trecută, reprezentanţii CNSC au respins cele două contestaţii şi au dispus continuarea procedurii de atribuire în cauză.
Ca urmare a hotărârilor CNSC, contractul cu asocierea declarată câştigătoare, asocierea Max Boegl / SC Vega 93 SRL / SC Uti Group SA, va fi semnat cel târziu în primele zile ale lunii iunie. După aceastsemnare, cele trei firme menţionate au la dispoziţie 60 de zile pentru proiectarea şi realizarea detaliilor de execuţie.
În plus, în momentul declarării câştigătorului licitaţiei, conducerea aerogării ieşene a declarat că, înaintea semnării contractului de proiectare şi execuţie, va încerca să negocieze cu constructorul introducerea unei prevederi ce va reduce timpul de execuţie a lucrării, astfel încât noua pistă să fie gata şi pusă la dispoziţia Aeroportului la sfârşitul anului 2014.
Contractul amintit prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor în vederea realizării suprafeţelor de mişcare aeroportuare aferente unei piste noi, cu lungimea de 2.400 de metri. Concret, lucrările vo