Investitori veniţi din toată Europa s-au retras din cursa pentru privatizare când au văzut contractele păguboase în care este angrenat distribuitorul naţional al corespondenţelor.
Aproape fiecare activitate specifică distribuţiei de valori şi corespondenţe, desfăşurate în mod curent de Poşta Română, are la bază câte un contract care a provocat pagube de milioane de euro operatorului poştal naţional.
De la autovehicule şi servicii de transport până la hârtia utilizată pentru timbre, contractele aferente au prejudiciat sistematic bugetul Poştei, lucru care i-a descurajat pe toţi investitorii înscrişi în faza neangajantă a privatizării.
Dacă la început erau peste 50 de companii doritoare, acum au mai rămas în cursă doar doi pretendenţi, dar şi aceştia solicită o amânare a termenului de depunere a ofertelor, a arătat ieri conducerea Companiei Naţionale Poşta Română SA.
Niciun potenţial investitor nu a cumpărat caietul de sarcini pentru privatizarea Poştei Române până marţi, la expirarea termenului. Printre motivele amânării, pe lângă jaful care i-a speriat pe potenţialii investitori, se mai numără şi situaţia financiară relativ precară a companiei, dar şi noua datorie stabilită de ANAF, a declarat directorul general al companiei, Ion Smeeianu.
Prejudiciile, contract cu contract
Iată, pe scurt, câteva dintre contractele păguboase pentru Poştă, aşa cum au fost prezentate de directorul general al companiei:
** Maşinile contractate de la Porsche Mobility, în leasing, „nu erau ale Poştei, astfel că nu puteau fi adaptate pentru transportul valorilor“;
** O firmă de apartament „ne-a dat o ţeapă de cinci milioane de euro“ reziliind un contract prin care trebuia să instaleze POS-uri (n.red. – Point Of Sale, cititoare pentru plata cu carduri) la unităţile din teritoriu;
** „Promotional Services SRL a venit cu dive