Google, compania mamă a YouTube, cea mai mare platformă de partajare video din lume, este acuzată că pune reclame în filmuleţe ofensive (rasiste, xenofobe, ale unor organizaţii teroriste ş.a.) pentru a obţine profit.
De exemplu, în filmuleţul „Was Islam Spread By The Sword”, apare o reclamă la filmul „Flight”, scrie Daily Mail. Mai mult, într-un videoclip care face apel la un Jihad global apare o reclamă a Vodafone.
Google susţine că sistemul de distribuire a reclamelor este unul automatizat şi că este bazat pe comportamentul utilizatorilor şi pe istoricul căutărilor pe care aceştia le au pe internet.
Însă publicitarii sunt nemulţumiţi, deoarece nu doresc ca mărcile pe care le reprezintă să fie asociate cu activităţi ofensive. „Nu avem niciun control asupra acestui aspect. (...) Nu vrem să fim asociaţi cu astfel de filmuleţe în niciun fel. Nu vrem să fim asociaţi cu persoane care decapitează sau care propagă ura”, a declarat un publicitar pentru Daily Mail.
Cei de la Vodafone au declarat că nu ştiau că reclamele lor apar în astfel de filmuleţe şi le-au mulţumit jurnaliştilor pentru faptul că le-au atras atenţia asupra acestui lucru.
Opinia publică din Marea Britanie este foarte sensibilă la acest subiect după ce recent un militar a fost decapitat de terorişti, iar alte persoane au fost rănite.
Google, compania mamă a YouTube, cea mai mare platformă de partajare video din lume, este acuzată că pune reclame în filmuleţe ofensive (rasiste, xenofobe, ale unor organizaţii teroriste ş.a.) pentru a obţine profit.
De exemplu, în filmuleţul „Was Islam Spread By The Sword”, apare o reclamă la filmul „Flight”, scrie Daily Mail. Mai mult, într-un videoclip care face apel la un Jihad global apare o reclamă a Vodafone.
Google susţine că sistemul de distribuire a reclamelor este unul automatizat şi că este bazat pe comport