Google a devenit cel mai mare proprietar media din lume, din punct de vedere al veniturilor derivate din publicitate, potrivit celui mai nou clasament realizat in acest sens de reteaua internationala de media ZenithOptimedia si dat publicitatii saptamana aceasta. Corporatia a depasit precedentul detinator al acestui titlu, furnizorul american de servicii de televiziune prin satelit DirecTV. Google depaseste, in clasament, alti colosi media precum News Corporation, The Walt Disney Company, Comcast si Time Warner. Potrivit clasamentului "Top 30 Global Media Owners", principalii proprietari de Internet media - Google, Facebook, Microsoft si Yahoo! - au generat, in 2011, venituri de 49,2 miliarde de dolari, peste jumatate din totalul de 77 de miliarde de dolari cat s-a cheltuit pentru publicitate pe Internet in lume.
Clasamentul, ce se raporteaza la date valabile pentru anul 2011, este primul astfel de raport realizat de ZenithOptimedia din 2010. Prima editie a studiului a fost realizata in 2007. In "Top 30 Global Media Owners", ZenithOptimedia defineste veniturile media ca toate veniturile ce deriva din afaceri care sprijina publicitatea, nu doar veniturile directe din publicitate.
Cum arata ultima editie a acestui clasament, potrivit datelor facute publice de ZenithOptimedia:
1. Google
2. The DirecTV Group
3. News Corporation
4. Walt Disney Company
5. Comcast
6. Time Warner
7. Bertelsmann
8. Cox Enterprises
9. CBS Corporation
10. BSkyB
11. Viacom
12. Vivendi
13. Advance Publications
14. Clear Channel Communications
15. Yahoo!
16. Gannett
17. Globo
18. Grupo Televisa
19. Fuji Media Holdings
20. Yomiuri Shimbun Holdings
21. Axel Springer
22. Mediaset
23. Hearst Corporation
24. JCDecaux
25. Asahi Shimbun Company
26. Micros