Destul de interesantă strategia de comunicare a Guvernului Ponta, de distragere a atenţiei populaţiei de la problemele reale ale guvernării. După mai bine de un an de guvernare, premierul descoperă că, la stat, există nu ştiu ce “salarii nesimţite”. Welcome to the club, Ponta! Cu alte cuvinte, într-un târziu, iată că primul ministru a “aflat” ceea ce contesta nu cu mult timp în urmă, în perioada de dinaintea numirii sale în fruntea Executivului.
Evident, deşi nu are “patent” pe ea, tactica diversiunii este una dintre cele mai interesante. Condensezi cât mai multe informaţii de interes general într-o perioadă de timp relativ scurtă, astfel încât opinia publică şi implicit presa să se intoxice, mai sigur să nu se poată concentra la tot ceea ce le “serveşti”. Dacă nu te duce numărul de neuroni să atingi o astfel de performanţă, atunci arunci pe piaţă mereu mici evenimente care să te pună într-o lumină bună, care dau naştere la tot soiul de polemici, şi pe care lumea le va discuta la tot colţul de stradă. Vezi diversiunea cu privire la confiscarea maşinilor, Gigi Becali sau marile salarii deja ale sefilor companiilor de stat. În ce priveşte cel din urmă exemplu, este evident că Ponta avea cunoştinţă de contractele încheiate de aceşti manageri, ele fiind la vedere de când lumea. Culmea face ca premierul să le descopere doar în aceste zile.
Apoi, reţeta diversiunii mai include, evident, subiecte de presă “de bine”, cum ar fi creşterea ajutoarelor sociale, bani pentru asistanţi social, ca apoi televiziunile sau ziarele obediente să titreze cu litere mari: “Haiducul Ponta dă de mâncare românilor”. Şi, cireaşa de pe tort, pentru ca diversiunea să fie cât mai consistentă, subit apar tot felul de rapoarte care aduc în actualitate jafurile la care s-au dedat vechile guverne. Avem astfel toate ingredientele unei reţete prin care ssuntem fraieriţi. De foarte mulţi