„The Economist“ nu pare să fi suferit din pricina erodării publicităţii şi a vânzărilor, care afectează presa scrisă din întreaga lume în ultimii ani.
Vestea bună vine din Marea Britanie. Într-un amplu interviu acordat primului număr din noua serie a hebdomadarului francez „L’Express“ din 15 mai 2013, cu ocazia împlinirii a 170 de ani de la fondarea publicaţiei „The Economist“, John Micklethwait, cel de al 16-lea director redacţional al celebrei publicaţii britanice, afirmă referindu-se la criza presei scrise din SUA: „Un fenomen nou şi uimitor este întoarcerea celor mai tineri la imprimat. Poate pentru că sunt sătui de ecranul cotidian...“
«The Economist» continuă să vândă 1,4 milioane de exemplare tipărite pe număr plus 100.000 în versiune electronică.
Trebuie spus că „The Economist“ nu pare să fi suferit din pricina erodării publicităţii şi a vânzărilor, care afectează presa scrisă din întreaga lume în ultimii ani, obligând un număr impresionant de publicaţii dintre cele mai cunoscute la versiuni online. „The Economist“ continuă să vândă 1,4 milioane de exemplare tipărite pe număr plus 100.000 în versiune electronică. Reţeta? Răspunsul lui John Micklethwait la întrebarea lui Jean-Michel Demetz de la „L’Express“ se referă la mult mai multe aspecte decât indicarea reţetei succesului revistei sale. El constituie o lecţie utilă pentru toţi editorii de presă, din România inclusiv.
Lecţie de succes
„Am încercat să profităm de globalizare“, spune din capul locului John Micklethwait. „Părinţii mei trăiesc în sudul Franţei, dar viaţa lor poate fi afectată de ce se întâmplă în India sau în China, de gestul unui nebun furios din Indonezia sau din Cecenia“.
Răspunsul lui John Micklethwait (...) se referă la mult mai multe aspecte decât indicarea reţetei succesului revistei sale. El constituie o lecţie utilă pentru toţi editorii de presă, di