Dacia nu va intra pe segmentul mini-carurilor, ocupat de modele precum Fiat Panda sau Volkswagen Up!. Carlos Tavares, COO Renault, a dezminţit zvonurile din presa franceză şi germană potrivit cărora Dacia ar urma să lanseze un model mai mic decât Sandero, conform autonews.com.
Presa din vestul Europei vorbea în ultima perioadă despre iminenta apariţie a unui model mai mic decât Sandero, denumit Citadine, tot cu cinci uşi, care să coste circa 5000 euro. S-a vorbit chiar şi despre o înfrăţire a viitorului model cu Renault Twingo în ceea ce priveşte tehnologia, cu toate că la nivelul aspectului citadina ar fi preluat majoritatea trăsăturilor de la Sandero şi ar fi avut un ampatament mai mare decât a lui Twingo pentru un habitaclu mai spaţios.
Planul, deşi părea destul de elaborat nu a fost niciodată confirmat de către oficiali, iar de această dată a fost desfiinţat complet chiar de către Carlos Tavares. "Avem nevoie să promovăm mai mult brandul, decât să ne împărţim bugetul de marketing între prea multe modele. În momentul de faţă brandul Dacia este încă prea puţin cunoscut", a declarat directorul operaţional al Renault.
Vezi şi Dacia Sandero obţine 4 stele EuroNCAP! Punctaj record în istoria mărcii
Tavares mai spune că un număr ridicat de modele ar face ca promovarea mărcii să fie prea costisitoare, astfel că el este mulţumit cu numărul actual de modele. În ultimul an Dacia a avut nu mai puţin de şapte noi lansări.
Germanii de la AutoBild dădeau ca sigură apariţia citadinei de la Dacia începând cu 2015, care urma să fie un rival direct pentru modelele din clasa mini ale grupului Volkswagen sau pentru Fiat Panda. Cu toate că francezii au dezminţit acest zvon, este posibil să fi existat un astfel de proiect, cel puţin pe hârtie. Segmentul de piaţă al citadinelor este unul în creştere în Europa, Volkswagen Up! fiind un model de succes,