După lupte seculare, care au durat vreo 9-10 ani, contractul cu Bechtel a fost lichidat. În sfârşit răsuflăm uşuraţi, putem zâmbi: am scăpat de americanii de la Bechtel, sosiţi pe plaiurile mioritice cu gândul de a se îmbogăţi. Din păcate, o spun, îmbogăţirea celor de la Bechtel pe seama Statului Român nu se putea face fără trădarea unor înalţi oficiali români. O spun cu toată responsabilitatea, ţeapa Bechtel nu putea fi dată fără complicitatea, fără ticăloşia unor înalţi demnitari români: în primul rând este vorba de cei care au acceptat contractul cu Bechtel în forma respectivă, şi anume premierul de atunci, Adrian Năstase, ministrul Transporturilor de atunci, Miron Mitrea, şi şeful de atunci al Companiei Naţionale de Drumuri, un oarecare Mihail Başulescu. Başulescu este un nume care poate astăzi nu spune mare lucru, dar care şi-a dat girul (semnătura) pe cea mai mare ţeapă dată Statului Român în ultimii 23 de ani: ţeapa Bechtel.
Pentru faptul că ministrul Dan Şova a reuşit să lichideze contractul cu ţeparii de la Bechtel îl putem numi Omul Zilei, care a înfăptuit (ceea ce nu a făcut nici Orban, nici Dobre, nici Berceanu, nici Boagiu, nici Nazare, nici Silaghi) cel mai important act al Guvernării Ponta: rezilierea contractului cu Bechtelul.
Şi pentru că vorbeam de ţepe, de interese ascunse, de bani, şi de „prietenii” noştri americani, vă aducem aminte că la Bucureşti sunt două persoane care promovează interesele marilor companii americane: generalul Wesley Clark (devenit NU ŞTIU CUM consilier al premierului Ponta) şi Mark Gitenstein, fostul ambasador, unul din cei mai înfocaţi susţinători ai preşedintelui Băsescu în torida vară a anului 2012, când 7,4 milioane de români au votat pentru demiterea lui Băsescului.
Ceea ce vedem foarte bine este că atât Ponta cât şi Băsescu caută cu insistenţă sprijinul american, protecţia americanilor. Cei doi lide