Drumul judeţean DJ 109, cunoscut ca şi „Autostrada Oaşului“, este de ani de zile aproape impracticabil. După ce firma care a câştigat licitaţia în 2010 a renunţat la lucrare, executând doar circa 30% din aceasta, şantierul a fost închis şi este în acelaşi stadiu şi astăzi, după mai bine de trei ani. Într- o situaţie asemănătoare se află şi drumul naţional DN 19 F Satu Mare – Apa.
Autostrada Oaşului: termen de finalizare - 2011
Concret, cele două tronsoane Negreşti Oaş- Bixad- Boineşti- Călineşti- Oaş- Gherţa Mică şi Turţ- Halmeu, ce măsoară 28,4 kilometri ar fi trebuit să fie gata în totalitate în 2011, dar termenul s-a prelungit din cauza unor reglementări legislative care nu erau prevăzute în contract. Şi situatia ar putea rămâne neschimbată încă un an. Potrivit primului contract încheiat, până la sfârşitul anului 2011 cele două tronsoane de drum trebuiau să fie finalizate. Asta ar fi însemnat 24 de km de autostradă. Întârzieri sunt însă, pe toate şantierele. “Autostrada Oaşului”, face legatura între cele mai importante localităţi din zonă. Investiţia presupune reabilitarea drumului judeţean pe 28,4 kilometri, pe doua tronsoane: unul de 23,4 km între intersecţia cu DN19 din oraşul Negreşti Oaş, prin Bixad – Boineşti – Călineşti – Oaş până în Gherţa Mică, al doilea tronson de 5 km în localitatea Turţ, spre ieşirea către Halmeu. Lucările la tronsoane s-au sprapus cu lucrările de apă şi canalizare din anumite localităţi Încă de la început, constructorul a ridicat o seama de obiecţii, având în vedere că lucrările de reabilitare la cele două tronsoane s-au suprapus cu lucrările de apă şi canalizare din localităţile mai sus menţionate.Totuşi, executantul a început parţial lucrările, apoi le-a oprit, şi tot aşa, până în ziua de azi. Într-o întâlnire din 2011, după executarea unor lucrări, constructorul a cerut bani în plus pentru unele lucrări care n-ar fi fos