Incepand de luni, 3 iunie, serviciul de mesagerie electronica Yahoo Mail trece la o noua versiune, schimband cu aceasta ocazie si termenii de confidentialitate, anume, compania va incepe sa scanezecontinutul mesajelor pentru a putea genera publicitate relevanta pentru fiecare utilizator.
Noua versiune a serviciului de mesagerie are si optiunea de a ascunde reclamele, insa acest lucru nu presupune oprirea scanarii mesajelor.
"Incepand cu 3 iunie 2013, vechile versiuni ale Yahoo Mail (inclusiv Yahoo Mail Classic) nu vor mai fi disponibile. Din acest moment nu veti mai putea accesa Yahoo Mail decat daca faceti upgrade la noua versiune. Cand faceti upgrade-ul consideram ca v-ati dat acceptul la noul regulament privind confidentialitatea datelor. Acest lucru include si acceptarea scanarii automate a mesajelor", se arata intr-un comunicat al companiei.
Yahoo spune ca scanarea mesajelor nu are alt scop decat acela de a furniza reclame relevante pentru fiecare utilizator in functie de interesele sale particulare.
Schimbarea a fost anuntata anul trecut, insa vestea noii politici de confidentialitate nu a fost data decat atunci cand utilizatorii Yahoo Mail Classic au inceput sa primeasca mesaje de la Yahoo in care li s-a spus ca trecerea la noua versiune este obligatorie.
Anuntul a infuriat multi utilizatori ai serviciului, generand dezbateri aprige pe site-urile de socializare. "Yahoo poate acum sa spioneze fara oprelisti informatiile mele personale pe care le poate pastra pe termen nedefinit sau imparti cu altii. Sunt cumva gay si n-am recunoscut-o public? Yahoo stie", s-a plans un utilizator pe un site de socializare.
Astfel, singura metoda de a nu vi se scana mesajele este sa renuntati la contul de Yahoo. Totusi, scanarea mesajelor este o practica des intalnita a serviciilor de mesagerie electronica. Gmail,