România este pe locul şase în Europa la consumul de bere, cu o medie de 90 de litri pe cap de locuitor în 2012. De asemenea, 2 din 3 locuitori ai Munteniei spun că berea nu le lipseşte din frigider mai ales pe timpul verii, arată un studiu de piaţă al GfK România, la solicitarea Asociaţiei Berarii României
Volumul pieţei berii în România a atins 18,2 milioane hl în 2012, înregistrând o creştere cu 7% faţă de anul anterior, care a adus la bugetul statului fonduri de 11 milioane de euro, arată studiul GfK România.
Deşi în 2012 s-a înregistrat un trend ascendent al consumului de bere, producătorii sunt rezervaţi în ce priveşte evoluţia în acest an, deoarece factorii care au influenţat creşterea în 2012 au depins de conjunctură. Românii nu au avut în 2012 mai mulţi bani în buzunar, dar vara lungă, cu temperaturi ridicate şi evenimente sportive importante – EURO 2012 şi Jocurile Olimpice - au creat un context favorabil consumului de bere.
Anul 2013 a debutat cu o presiune fiscală sporită pe piaţa berii, prin creşterea accizei cu 10%. Impactul creşterii accizei este încă greu de estimat şi de aceea producătorii sunt mai degrabă precauţi în previzionări privind evoluţia consumului pe anul în curs, mai ales că puterea de cumpărare a românilor rămâne în continuare fragilă.
„Sectorul berii este un partener real al autorităţilor române în susţinerea creşterii economice. Afirmaţia are la bază fapte concrete: de la nivelul zero al evaziunii fiscale înregistrat în industria berii, la nivelul ridicat al investiţiilor. Ca orice parteneriat, însă, trebuie să fie susţinut de ambele părţi. De aceea, soluţia pentru sporirea veniturilor la bugetul României provenite de pe piaţa berii nu o reprezintă creşterea accizei la bere, ci stabilirea de politici care să stimuleze dezvoltarea acestui sector de activitate şi a celor conexe, cum ar fi agricultura şi turismul, p