> Aproape 60 de hotărâri şi dispoziţii au fost retrimise de Prefectură spre reanalizare, modificare sau revocare
Compartimentul specializat al Prefecturii Suceava a exercitat, în cele 5 luni trecute din 2013, controlul de legalitate asupra a 17.556 de acte administrative adoptate sau emise de autorităţile administraţiei publice locale.
Conform unui comunicat de presă al instituţiei, 2.767 dintre acestea sunt hotărâri ale consiliilor locale şi ale Consiliul Judeţean Suceava, iar 14.789 sunt dispoziţii ale primarilor şi preşedintelui Consiliului Judeţean.
Potrivit sursei citate, din totalul actelor administrative verificate, 58 au fost considerate nelegale şi au fost retransmise emitentului, în vederea reanalizării şi modificării sau revocării.
Conform Legii nr. 340/2004 privind prefectul şi Instituţia Prefectului, una dintre cele mai importante responsabilităţi ale prefectului, în calitate de reprezentant al Guvernului în teritoriu, o constituie supravegherea, la nivel judeţean, a aplicării şi respectării Constituţiei, legilor, ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului, cât şi a celorlalte acte normative. În acest sens, Instituţia Prefectului asigură verificarea legalităţii actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale.