O statistica efectuata conducerea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta, in luna mai, la nivelul judetului Braila, scoate in evidenta faptul ca numarul solicitarilor prin apelul de urgenta 112 au crescut considerabil. Daca facem o comparatie cu situatia din luna aprilie, constatam ca cifrele s-au majorat destul de mult. In luna trecuta s-au efectuat, in total, 22.010 de apeluri la 112, fata de 20.611, cate erau in aprilie. Din cele 22.010, la Politie au fost 2.122, cu 204 mai multe fata de aprilie, la Ambulanta au existat 3.620 solicitari, fata de 3.572 cate au fost in aprilie. La ISU+SMURD/SMURD au existat 534 de apeluri, cu 46 mai multe fata de aprilie, iar echipajele de la Jandarmerie au fost solicitate de 65 de ori, fata de 56 cate s-au inregistrat in aprilie. “Statistica pe anul 2012 realizata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) arata ca la Numarul Unic de Urgenta 112 din judetul Braila au fost primite si tratate 270.483 apeluri. Dintre acestea, 30,01%, adica 81.162, au fost reale si 69,99% (189.321) false. Cele mai multe au fost transferate catre Ambulanta – 56,27% (43.516), Politie – 33,71% (26.072), Pompieri si SMURD – 9,21% (7.123) si Jandarmerie – 0,81% (628). Majoritatea apelurilor false si abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice si sunt in mare parte realizate de pe cartele prepay. Urmare constatarilor facute de catre autoritatile statului, 44 cetateni au fost sanctionati conform legii pentru apeluri false si abuzive catre numarul 112. Multe persoane suna fara a avea o urgenta, adreseaza injurii operatoarelor, rad, pun muzica sau nu vorbesc. Se solicita informatii despre numere de telefon, se cere legatura cu diverse institutii sau persoane publice ori se solicita sfaturi medicale. Autoritatile fac apel la cei care suna abuziv sa nu incarce inutil liniile de urgenta 112, intrucat un apel fals poate duce la