Europa trebuie să pună accent pe dezvoltarea inovaţiei, educaţiei şi antreprenoriatului, la fel ca principalele economii emergente ale momentului, pentru a atrage investiţii, a declarat Marc Lhermitte, partener la firma de consultanţă Ernst & Young.
El a făcut aceste declaraţii la Bruxelles, în cadrul unei conferinţe ale cărei teme principale au fost atractivitatea şi competitivitatea Europei în contextul global, din perspectiva mediului de business, având ca vorbitori CEO ai celor mai mari jucători de pe pieţele europene.
„Liderii din business au subliniat că inovaţia, educaţia, asumarea riscurilor şi antreprenoriatul sunt valori esenţiale pe care Europa le are sau le-a avut, dar pe care nu le-a mai susţinut suficient în ultimul deceniu“, a spus Lhermitte într-o conferinţă la Bruxelles, cu prilejul lansării unui studiu Ernst & Young privind atractivitatea Europei pentru investitori.
Studiul arată că Europa a rămas anul trecut principala destinaţie pentru investiţiile străine directe la nivel global, primind 293,5 miliarde de dolari, însă ca pondere în totalul investiţiilor felia continentului s-a redus la 22,4%, de la 28,6% în 2011. În schimb, investiţiile străine directe în economiile emergente au scăzut cu doar 3%. Statele BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China, ţări cu creştere explozivă) au primit cumulat investiţii de 256 mld. dolari.
„Când priveşti la pieţele emergente, toate pun accent pe aceste valori esenţiale. Asta se spune despre India, Vietnam, Mexic, Argentina, România“, a mai arătat Lhermitte. El a adăugat că faptul că firme inovatoare precum Google, Apple sau Facebook, adică „game-changeri“, nu au fost create în Europa ar trebui să dea de gândit.
„Faptul că niciuna dintre primele 10 companii game-changeri din ultimul deceniu nu a apărut în Europa însea