Echipa de manageri privaţi de la CFR SA, Isar-Sophocleous, a fost destituită de Relu Fenechiu după ce s-a opus trucării unui contract de 300 milioane de euro.
Contractul de modernizare a căii ferate Vinţu de Jos-Simeria semnat acum o lună de către Ministerul Transporturilor cu firmele FCC şi Alpine, chiar dacă era stabilit clar de către Curtea de Apel Bucureşti că oferta acestora era neacceptabilă, devine o bombă pentru Ministerul Transporturilor (MT), date fiind mărturisirile recente făcute pe blogul său de către Lucian Isar, la acel moment preşedinte al Consiliului de Administraţie al CFR SA.
În postarea sa „CFR, Planul de Administrare şi Vinţu-Simeria“, Lucian Isar povesteşte presiunile făcute de oamenii ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, asupra directorului general al CFR SA, Dimitris Sophocleous, şi preşedintelui CA, funcţie pe care Isar o ocupa la acel moment, pentru atribuirea contractului în valoare de 300 milioane de euro firmelor FCC şi Alpine. Panoplia metodelor folosite de oamenii ministrului Transporturilor pentru atribuirea bănosului contract firmelor FCC şi Alpine cuprinde ascunderea unor documente esenţiale legate de licitaţia în cauază, ignorarea semnalelor referitoare la neregulile din oferta FCC Alpine, încercarea ministerului de a le confisca managerilor privaţi atribuţia semnării contractului şi, în final, destituirea lor sub pretextul că planul lor de administrare este necorespunzător. Cazul a fost reclamat de către managerii privaţi la Departamentul de Luptă Antifraudă (DLAF) şi la Curtea de Conturi.
Sophocleous refuză semnarea contractului ca primarul
Primul pas în „aranjarea“ contractului bănos de 300 de milioane de euro, bani veniţi de la Uniunea Europeană, a fost făcut de directorul general adjunct al CFR SA pentru fonduri europene. Lucian Isar nu îi pomeneşte numele, dar cel mai probabil e vorba de Flor