Michelin închide o fabrică de anvelope pentru autocamioane din Franţa şi una din Algeria, înregistrând costuri de restructurare de 135 milioane de euro, din cauza recesiunii prelungite din Europa, care a redus cererea din industria auto, informează Mediafax.
Fabrica din Franţa, de la Joué-lès-Tours (sud-vest de Paris), are 930 de angajaţi, dintre care 200 vor continua să lucreze la produse semi-finite, potrivit companei, transmite Wall Street Journal.
Dintre cei 730 afectaţi de măsurile de restructurare, 250 vor primi oferte de pensionare anticipată, iar 480 vor primi locuri de muncă la alte divizii Michelin. Cei care refuză vor avea la dispoziţie programe de training pentru a găsi alte locuri de muncă.
Michelin va concentra toată producţia de anvelope auto din Franţa la o singură fabrică.
Cererea pentru anvelope auto din Europa a scăzut cu 25% din 2007, iar fabricile Michelin din regiune operează la 60% din capacitate, a precizat compania.
Cererea la nivel global este de asemenea în scădere, coborând cu 1% în primul trimestru, potrivit estimărilor Michelin.
Vânzările de anvelope pentru autocamioane ale Michelin au scăzut în primul trimestru, la nivel global, cu 5,6% în volum şi cu 8,6% ca valoare.
Vânzările de autovehicule mari în Europa au crescut în primele patru luni ale anului cu 14%, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile.
Anunţul Michelin, în special cele 700 de concedieri, vine într-o perioadă sensibilă politic. Guvernul socialist condus de preşedintele Francois Hollande încearcă să frâneze creşterea şomajului, ajuns al cote record în contextul recesiunii economice.
Compania şi-a reafirmat angajamentul pe termen lung faţă de industria franceză, însă va continua reorganizarea operaţiunilor din ţară prin consolidarea producţiei.
Producătorul de anvelope auto a anunţat că va in