Aceasta nu este o intrebare retorica si sa speram ca raspunsul este transant, NU!
Statul a anulat peste 400 milioane de euro in datorii pentru ca CFR Marfa sa fie cumparata curata.
Statul permite, la “negocieri bilaterale”, ca banii sa nu vina toti de la bun inceput ci sa fie platiti esalonat.
Practic acesti bani, datorita esalonarii, pot fi generati de cumparator doar vanzand active si fier vechi existent in patrimoniul CFR Marfa, pentru ca evaluarea a fost facuta sa zicem eufemistic “pe fuga”.
Ar fi culmea ca in aceste conditii, in care care statul anuleaza datoriile si mai lasa si active mult peste valoarea ceruta, CFR Marfa sa mai fie cumparata (si pentru putinul aport initial) cu bani imprumutati tot de la stat, prin Eximbank.
Banii sunt fungibili. Eximbank poate da cu imprumut (in lipsa restrictiilor explicit monitorizate) unei entitati angajata sa zicem intr-o achizitie externa si acestia sa se intoarca printr-o tranzactie intra-companie si sa fie folositi la privatizarea CFR Marfa.
Sa speram ca Eximbank nu finanteaza o astfel de “inginerie” in care iei de la stat cu bani de la stat ca in Rusia anilor ‘90 !
Aceasta nu este o intrebare retorica si sa speram ca raspunsul este transant, NU!
Statul a anulat peste 400 milioane de euro in datorii pentru ca CFR Marfa sa fie cumparata curata.
Statul permite, la “negocieri bilaterale”, ca banii sa nu vina toti de la bun inceput ci sa fie platiti esalonat.
Practic acesti bani, datorita esalonarii, pot fi generati de cumparator doar vanzand active si fier vechi existent in patrimoniul CFR Marfa, pentru ca evaluarea a fost facuta sa zicem eufemistic “pe fuga”.
Ar fi culmea ca in aceste conditii, in care care statul anuleaza datoriile si mai lasa si active mult peste valoarea ceruta, CFR Marfa sa mai fie cumparata (si pentru putinul aport initial) cu bani imprumut