Mercedes-Benz A-Klasse a fost lansat la sfârşitul anilor 90 ca un monovolum compact pentru familie. La acea vreme Audi abia lansase în 1996 A3, iar BMW avea doar Seria 3 Compact, Seria 1 fiind lansată abia în 2004. Tradiţia a continuat şi cu generaţia ce a urmat, însă anul trecut Mercedes-Benz a dorit să schimbe A-ul. Aşa s-a ajuns ca noul A-Klasse să nu mai fie un monovolum, ci un compact sportiv şi dinamic, care să atragă tinerii de 20-30 de ani, şi nu „familiştii” de peste 30-40 de ani.
Primul lucru care uimeşte la A-Klasse este designul. Dacă generaţiile anterioare optau pentru o linie clasică, acum designul este unul provocator, sportiv şi dinamic, din orice unghi ar fi privită maşina, iar acum, A-ul poate fi perceput ca un trend-setter în gamă. Fără nicio problemă se poate spune că noul A-Klasse a fost proiectat în aceeaşi manieră în care şi cei de la BMW proiectează automobile.
La interior de asemenea predomină o atmosferă sport, pornind de la volan, guri de ventilaţie care amintesc de automobile de cel puţin 300 CP şi finisarea care imită carbonul pe planşa de bord, dar şi pielea prezentă atât pe partea superioară a bordului, nu doar pe scaune.
Spre deosebire de alte automobile, cele ale Mercedes-Benz au un layout specific în ceea ce priveşte amplasarea comenzilor, care necesită un timp (nu foarte lung) de acomodare – schimbătorul de viteze este amplasat pe coloana de direcţie, acolo unde de obicei se regăseşte comanda ştergătoarelor, iar acestea au fost amplasate în schimb pe maneta de semnalizare, iar frâna de mână, electrică în acest caz, este amplasată în stânga volanului în partea de jos. Nu putem spune că sunt soluţii neergonomice, ci doar diferite, iar odată obişnuit, nu mai intervin probleme pe parcurs.
Spre deosebire de alte modele Mercedes-Benz, care sunt configurante având în centrul atenţiei confortul, A-Klasse