Anglia plănuieşte să devină al doilea mare producător auto al Europei în următorii cinci ani, în contextul în care a rămas singura piaţă europeană importantă care anunţă creşteri, conform autonews.com.
Industria auto din Marea Britanie cunoaşte o perioadă de dezvoltare în timp ce restul Europei se află în declin. În acest context surse de pe această piaţă dau ca sigură urcarea Marii Britanii pe locul al doilea în topul producţiei auto la nivel european. În prezent Franţa ocupă această poziţie, însă tendinţa descendentă a pieţei franceze nu anunţă vremuri prea roz pentru această ţară.
"S-ar putea să asistăm la acest lucru (depăşirea Franşei de către Marea Britanie) dacă fabricile britanice lucrează la capacitate maximă, şi nu sunt departe de acest lucru", a spus vicepreşedintele executiv Nissan, Andy Palmer. El mai spune că principalul lucru care a declanşat trendul ascendent al producţiei auto din Marea Britanie a fost convingerea marilor producători de automobile şi de piese auto să investească în centre din producţie în această ţară.
Una dintre fabricile care produc aproape de capacitatea lor maximă este cea a Nissan din Sunderland, acolo unde 6100 angajaţi produc aproximativ o treime din cele 1,46 autoturisme care au ieşit în 2012 din uzinele britanice. La Sunderland sunt produse modele precum Leaf, Note sau Qashqai, iar gama ar putea fi extinsă şi cu alte modele în viitor.
Tim Abbott, şeful operaţiunilor BMW din Marea Britanie, este şi el de părere că toţi indicatorii arată că Franţa ar putea fi depăşită în viitor de rivala din nord. El spune că în cele opt uzine importante ale ţării ar putea fi produse circa 2 milioane de autoturisme în 2018. În 2012 Franţa producea 1,97 milioane unităţi, însă perspectivele sunt negative, mai ales că inclusiv producătorii francezi au început să închidă frabrici în ţara mamă.
Marea Britan