Mazda6 a reprezentat în ultimii aproape 15 ani unul dintre automobilele care s-au diferenţiat de restul printr-un design dinamic şi elegant, design care de obicei îl regăsim la modelele premium şi nu la cele „de volum”. Clasa medie a devenit în ultimii ani un segment tot mai competitiv, atât constructori tradiţionali precum Opel sau Ford venind cu echipamente specifice până de curând segmentului premium, cât şi jucători noi precum Hyundai, care a venit cu noul i40. În acest context, Mazda a dorit să reducă ciclul de viaţă al modelului de clasă medie, iar la mai puţin de şase ani de când a lansat modelul anterior, constructorul nipon a venit cu noua Mazda6.
Spre deosebire de concurenţa europeană din segment, VW Passat, Ford Mondeo sau Peugeot 508, noua Mazda6 vine cu un design mult mai modern, special proiectat pentru ca maşina să iasă în evidenţă indiferent că vorbim despre parcarea unui hotel de cinci stele sau doar una de la mall. Acest lucru a reuşit tocmai datorită inspiraţiei din conceptul Takeri prezentat în 2011 - farurile speciale, grila radiatorului proeminentă, liniile laterale - toate sunt proiectate pentru ca Mazda6 sa iasă cât mai mult în evidenţă.
La interior însă, Mazda6 şi-a pierdut din originalitate şi regăsim un design similar cu cel de pe CX5, contrastând într-un fel cu designul exterior. Materialele sunt de bună calitate, iar finisarea este exact cum este de aşteptat de la un automobil "made in Japan". Interiorul este simplu, minimalist, cu o parte superioară dominată de sistemul multimedia şi una inferioară unde se regăsesc comenzile pentru climatizare şi un volan parcă gândit pentru segmentul premium. Pe de altă parte, japonezii au preferat soluţia unui sistem de navigaţie TomTom, una care nu se ridică la nivelul aşteptărilor sau clasei din care face parte maşina, având o grafică învechită şi un răspuns destul de