Primarii localităţilor ce vor fi traversate de autostradă s-au întâlnit luni la Aiud pentru a discuta despre problemele apărute înainte de demararea proiectului. Nodurile de legătură şi viitoarele demolări de locuinţe aflate pe traseu au reprezentat principalele punct de discuţie între participanţi.
Nodul de perspectivă pentru Ocna Mureş, locuinţele afectate din zona Teiuş şi Sântimbru Fabrică, terenuri pe care se derulează proiecte europene, societăţi comerciale active în zonă, nodurile rutiere ale oraşului Alba Iulia sunt câteva dintre problemele ridicate de primarii prezenţi la dezbatere. Reprezentanţii Search Corporation, firma care realizează proiectul autostrăzii Sebeş-Turda, au prezentat hărţile detaliate ale traseului, explicând soluţiile posibile la problemele ridicate de primari. Proiectantul a precizat că traseul autostrăzii nu se va modifica.
Primarul oraşului Ocna Mureş, Silviu Vinţeler, a solicitat includerea în proiect a unui nod în zona Decea-Inoc, care să facă legătura cu Ocna Mureş: „Oraşul are perspectivă economică, iar construirea unui nod reprezintă un avantaj pentru 40.000 de persoane”, a spus Vinţeler. Primarul se bazează pe viitoarele investiţii care ar urma să fie demarcate în parcul industrial de pe platforma Upsom.
Locuinţe demolate la Alba Iulia şi Sîntimbru
Primarul din Alba Iulia, Mircea Hava a solicitat aprobarea a încă unui record la autostradă, la ieşirea spre Teiuş. De asemenea, a pus problema situaţiei din localitatea Oarda, unde a solicitat ca locuinţele ce vor fi demolate să fie reduse la maxim. „Problema pe care o avem noi este cea din partea de nod, care am înţeles că e rezolvată, însă în partea de sud dorim un racord natural şi normal la autostradă. Legat de Oarda, problema este ca pierderile colaterale să fie cât mai mici. Văd că este mai important un cimitir decât o comunitate. Ni