Angajamentul FMI de introducere a managementului privat la firmele de stat cu pierderi se transformă pe zi ce trece într-o imensă înşelătorie la adresa FMI- instituţia mondială care a obligat România să adopte măsura. Vechii directori încartiruiţi politici şi obedienţi faţă de politicieni sunt ”prefăcuţi” în manageri privaţi.
După ce l-au debarcat pe Dimitris Sophocleous de la conducerea CFR SA ca urmare a refuzului acestuia de a semna un contract de 300 de milioane de euro atribuit ilegal unor firme, oamenii lui Relu Fenechiu au pus tunurile pe ultimul manager cu adevărat privat din Transporturi, anume pe belgianul Christian Edouard Heinzmann.
Potrivit lui Lucian Isar, fost ministru delegat pentru mediul de afaceri şi membru al Consiliului de Administraţie Tarom până la finele lunii trecute, la nivelul companiei se fac presiuni asupra actualului director general Christian Edouard Heinzmann pentru a demisiona din această funcţie. Postul acestuia este vânat de mai mulţi membri ai CA, inclusiv de unii membri neexecutivi ai CA, care nu ar avea nicio cădere să viseze la aşa ceva.
Potrivit OUG 109/2011 a guvernanţei corporative, act legislativ realizat în urma recomandărilor FMI, mandatul directorului general este de 4 ani. El poate fi schimbat doar dacă nu îşi îndeplineşte indicatorii de performanţă la care s-a angajat. Nu este cazul lui Heinzmann. În primul trimestru al anului 2013, Tarom a înregistrat pierderi în scădere, respectiv 49 de milioane lei, cu 29 de milioane de lei mai mici faţă de bugetul aprobat şi cu 15 milioane de lei inferioare celei din aceeaşi perioadă a anului trecut.
In pofida rezultatelor, ministerul lui Relu Fenechiu vrea să se debaraseze de Heinzmann, imediat după ce FMI va aproba scrisoarea de intenţie a actualului acord, spune Lucian Isar. Acestuia i se spune că planul său de administrare, aprobat d