Toyota construieşte, în premieră mondială, o maşină, chiar în faţa a milioane de utilizatori. Toyota foloseşte reţeaua de socializare Twitter pentru a ţine la curent fanii din întreaga lume cu etapele prin care trece un model hibrid, Auris. Transmisia va fi live miercuri, 19 iunie, începând cu ora 8 (România) pe contul său, conform autonews.com.
Fanii pot urmări construcţia modelului pe contul ToyotaFactory, acolo unde miercuri sunt postate în direct sute de imagini, clipuri şi descrieri ale fiecărui proces prin care trece modelul, începând de la modelarea oţelului brut până la pregătirea maşinii pentru a fi livrată catre clienţi. Construcţia modelului are loc la uzina din Burnaston, Marea Britanie.
"Vrem să comunicăm nivelul de calitate la care sunt construite maşinile noastre chiar şi celor care nu sunt implicaţi în producţia auto, iar această campanie este un mod potrivit pentru a face acest lucru", spune Scott Brownlee, şeful departamentului de social media al Toyota în Marea Britanie.
Fabricat pe Twitter
Acţiunea Toyota de pe cunoscuta reţea de socializare va urmări nu mai puţin de 325 procese prin care trece fiecare model în drumul său spre a deveni o maşină. Câteva dintre aceste procese sunt decuparea oţelului, vopsirea, asamblarea plasticelor sau controlul calităţii.
Pe parcursul întregului proces de producţie reprezentanţi ai Toyota vor interacţiona cu fanii pe contul de Twitter, astfel că aceştia vor putea cere informaţii în direct. Totuşi cu privire la acţiunea de transparentizare a procesului de fabricaţie rămâne de văzut câte secrete va dezvălui producătorul japonez.
Campania de comunicare online a Toyota vine într-o perioadă în care tot mai mulţi producători auto îşi îndreaptă atenţia către mediul de socializare interactiv de pe internet. Spre exemplu marca Dacia a început anul acesta să vândă maşini în Franţa in