Golania CFR Marfa se apropie de final. Astazi a ramas in cursa un singur participant dupa retragerea asocierii romano-austriaca TFG – Donau Finanz. Anterior s-a retras si OmniTRAX invocand aceleasi motive.
Practic licitatia-negociere a avut atitea intorsaturi aparute in mod dinamic pe parcurs si a excelat prin transparenta incat nici un concurent neavizat nu putea sa ramina in cursa.
Ambele abandonuri au fost provocate de modul de structurare a licitatiei. Despre CFR Marfa am mai scris in “De ce un “Deutsche Bahn” nu a participat la “privatizarea” CFR Marfa? / P.S.1”, “Eximbank intra in golania privatizarii CFR Marfa, “Negotiauctions” si “privatizarea” CFR Marfa, “CFR Marfa pe topogan ! Cum sa califici cistigatorul prin descalificare”, “Privatizarea CFR Marfa un remake dupa DD-Oltchim dar cu mult mai putin “lirism” / P.S.2 Dan Diaconescu poate participa si la CFR Marfa”.
Pe fondul declaratiei Premierului Ponta despre modul in care a fost derulata privatizarea CFR Marfa: “S-a facut in conditiile legii. Eu nu pot sa va critic, domnule Fenechiu, ca nu am de ce” se poate deduce ca este o alta situatie de privatizare cacialma in care toata lumea si-a facut “datoria”, avem un cistigator si FMI va trebui sa bifeze ca s-au indeplinit conditiile. A fost o licitatie ca pentru “dispozitive electrice”, dar la scara mare si cu public.
Probabil ca o sa auzim ca a fost de la bun inceput o decizie politica asumata.
Poate GFR sa arate acum 180 de milioane de euro (nu in transe si cu bani obtinuti din vanzarea activelro CFR Marfa) fara banii de la Eximbank Romania si eventual date auditate la detinerile in celelalte tari ( de exemplu Bulgaria) ?
Daca “privatizarea CFR Marfa” a fost o “decizie politica asumata” de ce s-au mai chinuit cu “licitatia”?
Golania CFR Marfa se apropie de final. Astazi a ramas in cursa un singur participant dupa retrager