Producătorul de componente pentru maşini Draexlmaier anunţă că vrea să concedieze circa 300 persoane din personalul unităţii de la Piteşti, potrivit zf.ro. Anunţul vine după ce Draexlmaier, unul dintre cei mai mari angajatori din sectorul auto din România, şi-a publică intenţia de a angaja 1500 de persoane la Codlea şi Satu Mare.
Karl Wallner, membru executiv în cadrul bordului de conducere al Draexlmaier, spunea că singurele probleme pe care compania le întâmpină în România sunt cele legate de angajaţii de la Piteşti. Acesta crede că există un efect de domino având în vedere că unitatea de producţie a Draexlmaier este în apropierea uzinei Dacia, astfel că cerinţele de majorări salariale de la Dacia au avut imediat ecou şi la Draexlmaier.
Producătorul de componente auto urmează să ia o decizie, în urma întâlnirilor cu sindicatele, privind concedierea a 292 angajaţi de la centrul din Piteşti, adică 8% din personal, respectiv 2% din totalul angajaţilor companiei în România.
Wallner mai consideră că în prezent mărirea salariilor poate fi realizată mai lent decât înainte, cu toate că este de acord că productivitatea din România este bună comparativ cu alte ţări.
Recent oficialii companiei au cerut un ajutor de la stat în valoare de 7 milioane euro pentru două centre de producţie, la Satu Mare şi Codlea, acolo unde sunt produse componente pentru Mercedes-Benz S-Klasse şi Maserati Quattroporte. Aici ar urma să fie angajaţi nu mai puţin de 1500 persoane.
Draxlmaier mai are la Piteşti şi un centru de cercetare şi dezvoltare IT, care deseveşte întregul grup.
Compania Draxlmaier are o vechime de peste 50 de ani, fiind înfiinţată ca o afacere de familie, la Vilsbiburg, Germania. România, ţară în care Draxlmaier a intrat încă din 1993, joacă cel mai important rol pe harta companiei, aici fiind concetrat cel mai mare număr de angajaţi, 12.000 p