Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, nu a fost în măsură ieri să prezinte încheierea licitaţiei pentru compania de stat CFR Marfă, deoarece singura ofertă primită de minister, cea venită din partea Grup Feroviar Român, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, prevedea condiţii financiare inacceptabile pentru minister.
Ministrul a refuzat ieri să spună suma oferită de Gruia Stoica pentru al treilea operator feroviar de marfă ca mărime din estul Europei (al şaptelea european înainte de 1990), mărginindu-se să precizeze doar că este de peste 180 de milioane de euro. 180 de milioane de euro nu e nimic altceva decât suma minimă cerută de ministr pe pachetul vândut, de 51% din acţiunile companiei de stat . Fenechiu n-a vrut nici să spună care sunt condiţiile inaceptabile.
Negocierile, nepermise după oferta fermă
Eşecul acestei privatizări este ascuns de ministru în spatele unor termeni pretenţioşi precum cel de negocieri, în condiţiile în care odată depuse ofertele, în termenii conveniţi anterior cu ocazia discuţiilor preliminare purtate, negocierile nu mai sunt permise. "Oferta tehnică a companiei a fost corectă şi GFR a fost declarată calificată. Oferta financiară conţine nişte condiţii. Acum sunt în negocierea acestora. Dacă vom ajunge la o finalizare a acestei negocieri, astfel încât oferta financiară să nu aibă niciun fel de condiţii, vom finaliza procedura. Dacă nu se va întâmpla acest lucru, va fi descalificat ofertantul rămas în cursă", a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Potrivit informaţiilor oferite de surse apropiate ministerului, Gruia Stoica a propus plata în trei rate şi cel mai probabil nu e vorba de rate care să fie plătite în termenul legal de 60 de zile, ci în luni bune, dacă nu mai mulţi ani.
Plata sumei oferite în 60 de zile este una dintre condiţiile menţionate c