Criza economică îşi face simţită prezenţa şi în domeniul naval. Urmarea acestui fapt la nivel universitar? Studenţii marinari care trebuie să îşi facă stagiul de practică până la finalizarea anilor de studiu se îmbarcă din ce în ce mai greu, pentru că numărul de nave s-a redus.
„În mod evident, pe constrângerile economice care sunt la ora actuală, în întreaga lume, numărul de nave care circulă este mai mic, în acelaşi timp bugetele tuturor companiilor sunt mai mici. A avea cadeţi la bord presupune costuri suplimentare şi apetitul firmelor pentru stagiul cadeţilor este din ce în ce mai mic. Problema este că trebuie să găsim soluţii în această perioadă, pentru că face parte din normalitatea vieţii de astăzi, cu această restrângere economică”, a precizat prorectorul Universităţii Maritime din Constanţa, prof.univ. Cornel Panait.
Cu CV-urile la firmele de crewing
Unii studenţi spun că şi-au tot depus CV-urile la diferite firme de crewing, se bazează pe un nivel avansat la limba engleză, cu toate acestea ori nu sunt chemaţi la interviu sau dacă sunt chemaţi nu trec mai departe şi nu reuşesc să se îmbarce. „Cei care şi-au luat viaţa în mâini şi au încercat ei singuri să îşi depună CV-urile au avut o şansă mult mai mică decât cei care au venit prin Biroul nostru de Promovare, care are alte mijloace. În 2012, cifra de studenţi care au făcut practică de cadeţi a fost una care nu este foarte rea. Deci noi am trimis în practică 670 de studenţi. I-am trimis în practică pentru că avem infrastructura care poate să se ocupe de acest lucru. Această infrastructură se numeşte Biroul de Consiliere şi Promovare Profesională şi prin acest birou noi ţinem legătura cu armatori şi cu firme de crewing”, a completat prorectorul UMC. În plus, în urma unui contract făcut cu CERONAV, universitatea de profil de la malul mării organizează cursuri de pregătire IMO, cursurile de