Air France si Aeroportul Charles de Gaulle Paris (Aeroports de Paris) au investit 580 de milioane de euro in modernizarea terminalului 2E, care cuprinde satelitii S3 (portile de imbarcare L) si S4 (portile de imbarcare M), care arata ca un cinema multiplex, in care cu putin noroc asisti la aparitia celui mai impunator "actor", Airbus-ul A380.
Air France are opt avioane A380, care zboara de la Charles de Gaulle spre America de Nord (New York JFK, Washington DC, Los Angeles), Africa (Johannesburg), Asia (Tokio-Narita), iar din septembrie si spre Shanghai.
Aeronava Air France A380 are 516 locuri plasate in patru cabine (Economy, Premium Economy, Business, First).
Airbus producedoar 4 astfel de avioane intr-o luna, la Toulouse, iar pretul unui A380 este de 350 de milioane de euro.
Avionul cu patru motoare impresioneaza atat prin dimensiuni, este aproape cat un stadion de fotbal are 70 de metri lungime si 80 latime, cat si prin autonomia de zbor, 15.000 de km cu un plin, poate zbura fara oprire de la New York la Hong Kong sau de la Sydney la Istanbul, cu o viteza de 900 de km pe ora.
Aripile modelului A380 pot sustine o greutate de pana la 650 de tone. Avionul incarcat ar putea ajunge la circa 550 de tone, din care 80 de tone sunt pasagerii si circa 200-250 de tone carburantul.
Pe satelitul 3 al aeroportului Charles de Gaulle Paris am avut ocazia de a surprinde un Airbus A380 al companiei Air France. Citeste si:Dan Adamescu, o firma din Belgia si proprietarul Medallion Air, in cursa pentru preluarea Blue AirWizz Air va opera zboruri directe Bucuresti – KievWizz Air Ungaria va primi in flota prima aeronava Airbus A320 cu sistemul Sharklet
Pe satelitul 3 (Gates L), de unde au loc zboruri catre Romania, este foarte greu sa te plictisesti, in primul rand esti atras de fotoliile din piele in care poti sta intins, asezate cu fata spre