Grup Feroviar Român a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu, a anunţat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Joi, la orele prânzului, imediat după deschiderea singurei oferte primite pentru privatizarea CFR Marfă, cea din partea firmei GFR, ministrul a informat că oferta conţine condiţiile inacceptabile şi că, din această cauză, au loc negocieri cu GFR menite să îl determine pe Gruia Stoica să renunţe la aceste condiţii. La acel moment Relu Fenechiu nu a anunţat care sunt acestea. Ipoteza că GFR a solicitat plata sumei oferite pe pachetul de acţiuni în mai multe rate a fost confirmată mai târziu, la orele serii de către ministru. La acelaşi moment ministrul Relu Fenechiu a declarat că GFR renunţă să mai propună plata în rate fiind de acord cu vărsarea integrală a banilor în 60 de zile şi că firma GFR a câştigat licitaţia. Preţul oferit de Gruia Stoica pe 51% din acţiunile CFR marfă este echivalentul în lei a 202 milioane euro.
Cât de legale mai sunt negocierile după depunerea ofertei finale?
Kinga Mădărăşan, director general al firmei Transferoviar Grup, competitorul GFR retras chiar în ziua în care trebuia depusă oferta finală, spune: ”ieri (miercuri-n.red.) mai trebuia depusă oferta financiară fermă, strict în termenii discutaţi anterior (plată în 60 de zile a întregii sume, nu în rate - n.red.), şi încă 6-7 formulare, fără a se mai putea negocia ceva. De altfel marţi am fost atenţionaţi de minister să nu venim cu oferte condiţionate”. Cu alte cuvinte, dacă miercuri GFR a prezentat o ofertă ce cuprindea plata în rate, iar aceasta nu a fost acceptată de la bun început, inclusiv prin strategia de privatizare a CFR Marfă, oferta trebuia respinsă, nu negociată