Criza capacităţii de producţie a industriei auto europene va continua până în 2016-2017, potrivit analiştilor din domeniu, citaţi de Automotive News Europe. Peste jumătate din uzinele auto ale Europei au capacităţi de producţie nefolosite, astfel că în industrie sunt aşteptate în viitor noi concedieri şi închideri de fabrici.
Criza din sectorul auto, care a debutat în 2008-2009, o dată cu criza economică, a dus la închiderea unor uzine în Europa, cum ar fi cea belgiană, din Antwerp, a Opel sau cea din Termini Imerese, Italia, deţinută de Fiat, la care se vor adăuga până la finalul lui 2014 alte cinci uzine în ţări ca Franţa, Germania, Marea Britanie, Belgia şi Suedia. Însă probleme au şi centrele de producţie care deocamdată au rămas cu motoarele pornite, având în vedere că în cazul unora este folosită doar jumătate din capacitatea de producţie.
"Ne aşteptăm ca situaţia să se îmbunătăţească atunci când volumele de producţie îşi vor reveni, într-un orizont de timp cuprins între 2016-2017", a declarat Denis Schemoul, şeful diviziei de statistică a producţiei auto din cadrul IHS Automotive.
Cu toate că situaţia nu dă semne de revenire deocamdată, producătorii auto apelează uneori la măsuri radicale. Spre exemplu mutarea producţiei Nissan Micra din India la uzina din Flins, Franţa, va scoate din buzunarele francezilor mai mulţi bani, în primul rând cu mâna de lucru multa mai scumpă. De asemeni, SUV-ul compact Audi A3 este produs, încă de la lansarea pe piaţă din 2003, la uzina din Martorell, Spania, a celor de la Seat, care era folosită cu mult sub capacitatea sa optimă. Totuşi acestea rămân încercări izolate de salvare a locurilor de muncă şi a uzinelor auto.
Potrivit IHS jumătate din cele 160 de uzine auto de pe continentul european produc la o capacitate de sub 70% din potenţialul maxim, cifre care s-au înrăutăţit de la un an la altul.